torsdag 26. mars 2009

Foliestekte gulrøtter

Et av mine favorittilbehør av grønnsaker er foliestekte gulrøtter. Mannen og jeg klarer ikke helt å bli enige om hvor mye stekt/hvor myke de skal være :-)

Skjær gulrøtter i staver. Legg dem på aliminiumsfolie og krydre med hvit pepper og salt, samt en passe klatt smør. Pakk inn gulrøttene.
Stekes på ca 180-220 grader i ca 20-60 min.
Steketid og temperatur avhenger av veldig mye. Hvor tykke staver har jeg skjært, hvor stor "pakken" er, men aller mest av hva som stekes i stekeovnen, dette er en typisk "pakke" som jeg legger inn i ovnen sammen med noe annet. Det eneste jeg kan si er at det som regel tar litt lengre tid enn du regner med :-)

Ofte putter jeg litt løk inn i pakken.

Bruker samme metode på kålrot og brocolli også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.