fredag 22. april 2011

Muffinsscones

Muffins eller scones?
Disse kan spises som scones med pålegg til frokosten eller som turmuffins uten noe ekstra på.


12 stk

350 g hvetemel
150 g byggmel
100 g audis frokostblanding
1/4 ts salt
1ss sukker
4 ts bakepulver
4 ss flytende smør
4 dl ferskenbiola
1 dl skummet melk

Bland det tørre.
Tilsett de våte ingrediensene og rør sammen. Det skal være minimalt med røring og ingen heving.

Fordel deigen i 12 store muffinsformer.
Stek på 250 grader i 10-12 min.

Serveres med jordbærsyltetøy og brunost og nytrukket Earl Grey te.
Eller spises som muffins uten noe ekstra til.


Jeg har et muffinsbrett som jeg bruker, siden brettet er såpass slitt at slippeffekten er forsvunnet så bruker jeg papirformer nedi.

2 kommentarer:

  1. Såg knall gode ut. Må prøves. Har fått litt dilla på muffins, Kan jo være godt å prøve noen som ikke bare er søte kaker :-)
    Må bare vente til butikkene åpner igjenn etter Påske;-)

    SvarSlett
  2. De var veldig gode, men de er mer scones enn muffins altså.
    Ellers kan man jo bare putte oppi alt som er godt, kanskje noen rosiner i tillegg?

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.