søndag 22. april 2012

Fruktsalat med youghurtkrem

Jeg er svakt for krem, men det er sjelden jeg bruker krem til fruktsalat, det blir litt tungt. Men det er jo godt med litt ekstra oppå fruktsalaten, og da kan litt youghurt naturell gjøre susen.


Egentlig er det jo bare å dukke inn i kjøleskapet og se hva som er tilgjengelig av frukt der, i dette tilfellet er det brukt:

1 appelsin
1 eple
1 pære

1 dl kremfløte
1 dl youghurt naturell
brunt sukker
(Eller strengt tatt blir dette også tatt på måfå)

Skjær frukter i små biter. Og bland sammen.

Pisk krem, rør inn youghurten.
Strø brunt sukker oppå.
Hvis du lager en stor porsjon av denne kremen, så kan du legge litt av kremblandingen i ei skål, drysse på litt brunt sukker. Deretter legge et nytt lag med kremblandingen og strø sukker på. osvosv. Pass på at det ikke blir alt for mye brunt sukker.

2 kommentarer:

  1. Herlig enkelt :) Det må jeg nesten prøve!

    SvarSlett
  2. jeg vil ha krem :(

    frukt er nomnom! Takk for det gode forslaget! :D

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.