tirsdag 14. august 2007

Skinkebiff med grønnsaker

Akkurat passe til 2 voksne og 2 små :-)

4 skinkebiffer (svin)
1 squash
1 gul paprika
6 sjampinjonger
10 sukkererter
1 pose Blue Dragon saus (som regel den som har gått ut på dato, eller den rosa hvis Astrid får bestemme :-)
salt, pepper, kryddermix

Kutt opp grønnsakene i store biter. Stek dem hver for seg til de blir litt myke, deretter puttes de alle i panna med litt vann og saus og kokes akkurat passe lenge (dvs enten for kort eller alt for lenge :-)
Stek skinkebiffene, krydre med salt, pepper og kryddermix (f.eks lime).

Tidligere har jeg bare stekt squash, med det resultat at jeg ikke syntes det var spesielt godt. Men denne gangen sjekka jeg faktisk ei kokebok (!) og der sto det at den passet best til koking, og mine 10 min med koking gjorde underverker for smaken. Så det er faktisk en stor sjanse for at jeg lager noe med squash igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.