onsdag 8. februar 2012

Jobblunsj - eggerøre

Av og til er det greit å gjøre jobblunsjen litt mer spennende enn to skiver brød med salami og ost. Og denne uka lærte jeg eggerøre i mikro-trikset - det har aldri falt meg inn å lage eggerøre i mikro en gang - men det ble faktisk helt ok. Ikke like god som gubbens eggerøre i vannbad, men helt grei til jobbruk.


4 egg
litt vann
salt
pepper

Rør sammen eggene med litt vann, salt og pepper i en egen bolle eller glass.

Bollen som eggerøra varmes i bør helst ha så stor bunn som mulig, men selvsagt når man har en type skål å velge i så tar man den.
Dekk hele skåla med plastfolie, da slipper man at eggerøra setter seg fast og rengjøringa går som en drøm.
Hell oppi røra og sett ei teskje oppi for å lede varmen ned i bunnen. det går helt sikkert fint uten den skjea også, uten at jeg har prøvd det.


Sett bollen inn i mikroen og da har man to alternativer:
1. Latskapsmetoden, sett den på 3 minutter (avhengig av mikro selvsagt) og bli ferdig med det. Da blir det mer omelett enn røre.
2. Anstrenge-seg-litt-metoden, sett den på 1 minutt, ta ut bollen og rør. Deretter sett inn bollen igjen i et minutt, ta ut og rør osv.

Og for å få mikroen til å virke måtte vi selvsagt lete hele kontoret etter en skjøteledning.

3 kommentarer:

  1. Metall i mikroen? Hjelp! tør jeg det? Er ikke det farlig? Ellers smart oppskrift. :)

    SvarSlett
  2. Guuuuuuudameg SÅ KJEKT !. .men hva med metallet da? ..det spraker og smeller vel? :)

    SvarSlett
  3. Jeg må vel si at jeg har minner om sprakende tallerkener med gullkant på ja, men dette fungerte helt fint. Det går sikkert helt fint uten skje også.

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.