tirsdag 5. juli 2011

Egg og rekesalat

Jeg er veldig glad i majonesprodukter, problemet er at jeg synes det er alt for mye majones og for lite annet i disse produktene. Det ender ofte med at jeg fikser litt på ferdigsalatene som kjøpes i butikken. Og nei, det er svært sjelden jeg gidder lage hele salaten fra bunnen.


1 liten boks egg og rekesalat fra tilfeldig valgt merke
3 kokte egg
2 håndfuller reker
1/8 sitron
litt pepper
(Mål og mengde er tilfeldig fra gang til gang, det kommer an på hvor mye av hvert vi har.)



Hell salaten over i en større bolle.
Del eggene i biter og ha dem oppi (dvs. del dem i eggdeleren som vanlig, deretter snur du dem i eggdeleren og deler dem en gang til.)
Pell reker hvis du da ikke har kjøpt dem fiks ferdig, og hiv dem oppi.
Skvis litt sitron og kvern litt pepper oppi.
Rør rundt.
Kvern litt pepper på toppen til pynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.