onsdag 17. august 2011

Rub-a-dub krydderblanding

I følge Craig Whitson er dette gudmoren til alle andre krydderblandinger. Med denne blir man elsket av alle og det er vel ikke å forakte?


ca 2 dl

5 ss paprika
2 ss chilipulver
2 ss salt
2 ss brunt sukker
1 ss sort pepper
1 ss hvit pepper
1 ss oregano
1 ss hvitløkspulver
1 ts kajennepepper

Alle ingrediensene blandes.
Oppbevares i tett beholder.

Hvis blandingen skal brukes med en gang så fungerer det med et par hvitløksfedd hvis du ikke har hvitløkspulver.


Gni inn kjøttet med krydderblandingen. Pakk kjøttet inn i plast og la det ligge i kjøleskapet til neste dag.
Klar til grill!

4 kommentarer:

  1. Ja, jeg synes den var god. Nå har jeg hittil bare brukt den til svin, men den er anbefalt til kylling også.

    SvarSlett
  2. Denne må prøves :) er på jakt etter et godt kyllingkrydder også, noe á la Santa Maria sitt kyllingkrydder (som nesten bare er salt...) Du har ikke noe du kan anbefale der?

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg har faktisk ikke brukt noe spesielt krydder til kylling, men jeg har tenkt å bruke denne neste gang vi griller hel kylling.
    Så jeg har dessverre ingen å anbefale akkurat nå.

    Ellers regner jeg med at vi framover kommer til å teste ut flere typer krydderblandinger og se om vi finner noen gode.

    Ha ei riktig fin helg :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.