torsdag 29. mars 2007

Smørbukk-brownies

1/2 pose smørbukkarameller, gjerne med sjokolade (Jeg bruker selvsagt en stor pose :-)
1 dl smeltet smør
1,2 dl brunt sukker
2 plater kokesjokolade
3,5 dl (ca 1/2 pose) marshmallows
2,5 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 egg
1 dl (ca 60 g) nøttekjerner eller mandler

Stekes ved 175 grader i ca. 20-35 min i en firkantet form ca 20x25 cm på nederste rille.
Maks tid -> harde. Min tid -> seige.
Smelt karamellene i smør på svak varme. Bland inn sukker og sjokolade og la det hele smelte sammen. Ikke bruk for sterk varme. Rør inn marshmallows klippet i biter og hvetemel blandet med bakepulver, vaniljesukker, egg og hakkede nøttekjerner.
Hell blandingen i en liten bakepapirkledd form. Stekes. La den avkjøle litt før den skjæres i firkanter.

Av og til lager jeg karameller som blir litt mislykket, da er denne oppskrifta fin for å bruke opp disse karamellene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.