søndag 2. september 2007

Coleslaw

Som regel er dette ganske varierende majoneskliss når man er ute og spiser, men denne er mer grønnsaker enn majones :-)

2 porsjoner

1 revet gulrot
finhakket kål, ca dobbel mengde av gulrothaugen

1 ss majones
1 ss fløte
1 ts grov sennep
en liten dæsj hvitvinseddik
en klype salt

Rør sammen majones++ i en kopp før man har det oppi bollen med gulrot og kål. Rør sammen alt og vips så er det klar til servering.

Ifølge oppskrifta jeg halveis fulgte så sto det noe om at man skulle blande sennep, eddik, salt + noe mer som jeg ikke husker. Vende dette inn i kål og gulroten og la det stå og trekke i 20-30 min. Og deretter tilsette majones blandet med fløte. Øh, hvem har tid til å vente så lenge?? Jeg må ha dette nå! Så mitt alternativ er å blande alt sammen samtidig - og det fungerte greit :-)

Tips: Sjekk åpningen på eddikkflaska før du prøver å tilsette en lite dæsj. Ellers kan det bli en litt større overraskelse og så må man begynne å tynne ut med mer fløte og mer majones osv :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.