onsdag 4. mars 2009

Sjokolademuffins

Mine nye favorittmuffins :-)

12 vanlige eller 5 store muffins

2 store egg
1 dl sukker
1,5 ts vaniljesukker
1/5 ts salt
2 toppede ss kakao
1,5 dl hvetemel
100 g smeltet smør
(sjokoladebiter?)

Rør sammen egg og sukker. Rør inn det tørre og rør inn smøret til slutt. Ha røra i formene.
Stekes på 170 grader i 15-20 minutter.

Fyll og pynt :-)

Alternativ 1:
Melis og nonstop. Smaker vel egentlig ikke så godt, men stas for barna.
Alternativ 2:
3,5 ss usaltet smør
4 ss vann
100 g hvit sjokolade
ca 250 g melis
Smelt i vannbad og rør inn melisen
Alternativ 3:
Smeltet dronningsjokolade mmmmmmm.....

1 kommentar:

  1. Jeg elsker muffins!!:) Disse både så og hørtes kjempegode ut!!:) Jeg har nettopp kjøpt en drøss med minimuffinsformer, one bite size!:) Kanskje jeg prøver en runde med denne oppskriften!:)

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.