torsdag 29. april 2010

Slankeregler

Jeg er lite opptatt av Grete Roede, Fedon, lavkarbo og slikt. Men kjære vene, jeg er jo kvinne så enkelte slankeregler følger jo jeg også :-)


1. Hvis ingen ser dig spise det, har det ingen kalorier.

2. Hvis du drikker en light cola samtidig med du spiser en chokoladebar, bliver chokoladen neutraliseret af colaen.

3. Når du spiser sammen med andre, tæller kalorierne ikke hvis bare du spiser mindre end de gør.

4. Madvarer brugt i helbredende øjemed tæller ALDRIG, f.eks. varm Chokolade, cognac m.v.

5. Hvis du opfeder alle andre omkring dig, vil det få dig til at se tyndere ud.

6. Film-relaterede madvarer som f.eks. popcorn, indeholder ikke ekstra kalorier, da de er en del af underholdningspakken og ikke en del af ens normale brændstof.

7. Småkage-stykker indeholder ikke fedt - processen med at brække småkager i stykker forårsager nemlig fedtlækage.

8. Ting der bliver slikket af knive og skeer mens man tilbereder mad har ingen kalorier. Et eksempel på dette kan være Nutella på en kniv mens man er ved at smøre en franskbrød.

9. Madvarer der har samme farve indeholder samme antal kalorier. Eksempler kan være spinat og pistacieis eller champignoner og hvid chokolade.

10. Frosne madvarer har ingen kalorier, da kalorier i virkeligheden er varmebestanddele. Eksempler er flødeis, frosne tærter og ispinde.

6 kommentarer:

  1. Hehe... Nå fikk jeg en varm latter!

    Flotte slankeregler, hvis jeg starter å følge disse så hjelper det nok på :-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. hehe...ja dette var flotte slankeregler!! hehe..

    SvarSlett
  4. Nettopp! Dette har jeg vel alltid ant.......Hege

    SvarSlett
  5. Hihi, denne likte jeg :) Sammen med kokeboka di! Legger meg herved til som følger!

    SvarSlett
  6. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor buksene krymper i skapet....

    Cecilie: Hyggelig at du har lyst til å følge bloggen :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.