søndag 9. mai 2010

Blomkålsuppe med lime

Jeg liker blomkålsuppe, og jeg har alltid vært glad i poseversjonen. Men etter årevis med saltfattig kosthold (egentlig ikke bevisst, det har bare blitt sånn – jeg salter nemlig mer ut i fra mengde enn smak) så klarer jeg ikke å spise posesuppa, den blir alt for salt. Så da er det bare å lage blomkålsuppa selv.


Ca 5 porsjoner

Alle mål er ca, litt mer eller mindre spiller ingen rolle.

2 blomkål
1,5 liter vann
1 terning hønsebuljong
1 boks matfløte
2 lime
Salt
Pepper

Del blomkålen i buketter og del opp stengelen i små biter.
Kok opp vann med buljongterning. Legg i blomkålen og ha i fløten. Kok til blomkålen er mør.
Bruk blender og mos suppa.
Smak til med lime, salt og pepper.

Ble det for mye suppe?
Kok poteter og mos dem.
Bland dette med supperestene. Og vips så har du en god blomkålpotetstappe.

2 kommentarer:

  1. Så spennendes med lime, det skal jeg prøve ut!! :)

    SvarSlett
  2. Seier som Swimzy her, det verka utruleg spennande med den lime-kombinasjonen:0)

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.