lørdag 25. desember 2010

Vin til pinnekjøtt


Årets julemiddag er fortært og vi spiser pinnekjøtt. Eller siden det er dampet med mandelpotet i bunnen istedet for pinner, så mente storesøster at det burde hete potetkjøtt.

Øl er visstnok det naturlige valget til pinnekjøtt, men jeg liker ikke øl (bortsett fra på firmafester der det er gratis øl og ikke tilgang på vin). Gubben hadde derfor anstrengt seg og kjøpt vin til meg, en rød og en hvit slik at jeg kunne teste hvilken som passet best.

Ikke akkurat blindtest, men det var da en italiensk rød vin fra Piemonte og en hvit riesling fra Østerrike.


Jeg syntes begge passet bra, men den hvite var definitivt best.
Altså: Domäne Wachau Terrassen Riesling Federspiel 2009 til 120 kr.

Men hvis du liker rødvin best så var ikke denne så ille heller:
Malvirà San Michele Barbera d'alba 2006 til 160 kr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.