onsdag 22. august 2012

Mathallen

 
Som en veldig flott avslutning på sommeren arrangerte Ina og Ina fra Matbloggsentralen et bloggtreff på Vulkan i Oslo. Der åpner Mathallen 2.oktober, 3500kvm over 3 plan.

Det ble en super dag med mye informasjon om Mathallen, muligheten til å treffe flesteparten av leverandørene som skal inn i hallen og smake på godsakene. Og ikke minst det å få treffe en hel haug med folk som er like matnerdete som meg selv. 

 
De har vel igjen et par ting å fikse før åpningen.
Selve hallen er et gammelt broverksted og man har ønsket å ta vare på det gamle utseendet.





Noen av de mest innovative matprodusentene i og fra området rundt Oslofjorden har gått sammen for å selge og markedsføre sine produkter under navnet I Kongens Hage.



Champagneria skal ha en vinbar med tapas, samt en butikkdel slik at man kan få kjøpt skinke og ost.


Jeg har veldig lite forhold til tysk mat, bortsett fra bratwurst og sauerkraut selvfølgelig, men i Mathallen kommer en butikk med tyske spesialiteter, Delikatysk. Spennende.


Jeg drikker ikke kaffe, men jeg er glad i varm melk med et par kaffedåper i. Men selvsagt er man på prøvesmaking så er man på prøvesmaking, så jeg takket selvfølgelig ja til en kopp hos Solberg og Hansen også. Jeg inrømmer glatt at jeg trodde jeg kom til å hive begeret i søpla etter en sup, men jaggu drakk jeg opp hele koppen. Tror det må være først gang - til og med uten sukker! Nå skal det sies at de som er glad i sterk kaffe syntes denne var litt tynn, men for tedrikkere var den ypperlig.

Mathallen har også sin egen vinserie, økologisk. Vi fikk prøve den musserende.

 
Du kan lese mer om Mathallen her.
Hvem som skal fylle mathallen kan du se her.
Jeg gleder meg masse!

 Tusen takk til Ina og Ina, dette var en super dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.