fredag 6. september 2019

Foccacia - latskapsversjonen



Størrelse: Langpanne

600g farina tipo 00 (eller hvetemel hvis du ikke har)
600g hvetemel
1 pose tørrgjær
1 ts salt
1 ts sukker
1,2 l lunkent vann
6 ss olivenolje

Olivenolje - gjerne med smak (olivenolje med sitron er godt)
Flaksalt


Rør sammen ingrediensene til en tykk røre.
Dekk bollen med plast og la stå til heving i ca 45 min.
Smør lanpanna godt med olivenolje
Hell røra over i lanpanna.
La stå til heving i ca 45 min, gjerne under plastfolie.

Lag hull i deigen med fingrene.
Hell litt olivenolje over og strø over flaksalt.

Varmluft 225 grader i 30-40 min.

Av og til heller jeg litt olivenolje over den nystekte focacciaen også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.