tirsdag 7. juni 2011

Grillet sebra

Hvor er stripene? spurte storesøster skuffet da det kun var grillriststriper i kjøttet.
Sebra var et morsomt bekjentskap. Ikke seigt, men det ga mye tyggemotstand. Svært magert, personlig tror jeg at jeg liker litt mer fett i kjøttet.
Storesøster syntes det var veldig godt, selv er jeg litt lunken i begeistringen.


4 porsjoner

4 stykker sebra
1 gul paprika
1 rød paprika
1 rødløk
1 gul løk
1 squash
olje
salt og pepper
2 porsjoner couscous

Skjær grønnsakene i store biter og smør dem med olje. Krydre med litt salt og pepper.
Legg aluminiumsfolie på grillen og legg grønnsakene oppå folien. Grill dem til de blir myke.

Sebrakjøttet grilles.

Lag coscous som anvist på pakken.

4 kommentarer:

  1. Jøss! Har du kjøpt det i Norge? Det liknet litt på magert svinekjøtt i utseendet. Kanskje det gjør seg med marinade eller noe bacon-hepp?

    SvarSlett
  2. Nei, det var forrige shoppingrunde på Maximat i Töcksfors. De hadde en frysedisk med mye rart det, så jeg røsket med meg litt av hvert. Har ikke helt funnet bruksområdet for vaktler ennå. :-)
    Tror det definitivt hadde gjort seg med noe marinade, det var veldig mild smak på kjøttet.
    Det varierte også litt i farge, noe var helt lyst som dette og noe var ganske mye mørkere.

    SvarSlett
  3. Det mørke var sikkert fra under en stripe. Helt sikkert >_>

    SvarSlett
  4. Så spennende! Vaktler kan du tilberede som duer vil jeg tro.. Eller ryper..

    SvarSlett

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.