tirsdag 5. januar 2010

Sara Bernard

Sara var visstnok er fransk skuespiller, men er tydeligvis mer kjent som konfektkake enn som skuespiller. Selv klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om kakene er veldig gode eller om de rett og slett er temmelig kvalme.....
Jeg tror jeg må spise et par til for å sjekke.....

NBNB! Bruker minst 2 DAGER på å lage dem

Antall: sånn ca alt for mange

2 pakker kransekakemasse (1 kg)
2 bokser fløte (6,6 dl)
500 g sjokolade
8 ss delfiafett

DAG 1:
Skjær kransekakemassen i passe biter. Rull kule og trykk litt flat, sånn ca 1 cm tykk.
Stekes på 210 grader i 7 min. Skal være lett stekt.

Kok opp fløten og ta kjelen av plata. Hiv oppi 300 gram sjokolade (gjerne hakket hvis man gidder det, men delt i biter funker også). Rør til sjokoladen er smeltet.
Sett sjokoladen i kjøleskapet til neste dag.

DAG 2 (eller senere):
Smelt 200 gram sjokolade sammen med delfiafettet. Sett til siden og la avkjøle litt mens man fikser sjokoladekremen.

Ta ut sjokoladen som har stått i kjøleskapet og pisk den til en krem . Sprøyt en dæsj krem på hver kake. Deretter dyppes kakene i den smeltede sjokoladen.

Kakene kan fryses.

Ok, nå har jeg sikkert spist 10 - man blir kvalm av dem.....
Men blir definitivt lagd til neste jul også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du har lyst til å kommentere.
Det ble dessverre så mye spam-kommentarer at jeg må sette på ordbekreftelse, håper det ikke er for irriterende.
Takk.